Lichid de frana Clio Symbol

Tue, 8 March 2011

Se pare ca dupa un timp recomandat de fabricant, este indicata inlocuirea lichidului de franare din circuitul asinii. Inlocuirea este recomandata a se face cu tipul de lichid recomandat de fabricant. In cazul meu, pentru un Renault Clio Symbol (Expresion) 1.5 dci se recomanda lichid de franare DOT4. Inlocuirea este necesara din cauza pierderii in timp a proprietatilor vechiului lichid de franare. Masina am cumparat-o in 2004, si nu are sistem ABS sau alte asemenea facilitati. Recomandat este inlocuirea la 4 ani a lichidului de de franare. Pana acum nu am facut-o, asa ca am inceput sa ma documentez. Se pare ca modalitatea clasica este ce-a prin care se aeriseau franele la vechile dacii. Toti avem amintiri de la “tata”, care ne punea la volan sa apasam pedala de frana si sa-i dam drumul cand spunea el. In timp ce “se face pedala” se deschid aerisitoarele de la fiecare pistonas, pentru a permite vechiului lichid sa iasa din instalatie si patrunderea celui nou, completand  tot timpul cu lichid in vasul pompei. Operatie se repeta la toate rotile pana ce isi face aparitia noul lichid. Operatie  mi se pare greoaie si inapoiata ca sistem de lucru. Oricum nu prea se recomanda la masinile dotate cu ABS, unde  am inteles ca exista riscul “sa-l dai peste cap”. Cautand  in continuare, am gasit si varianta mai moderna, care se utilizeaza si in service-ul Augsburg se pare (http://www.reno.ro/Lichid-de-frana-page-3-t66700-s60.html). Aici se foloseste o pompa cu lichid, care se conecteaza  la vasul cu lichid al masinii, trimitand sub presiune noul lichid in instalatie. In acest timp se deschid aerisitoarelepe rand ipe rand in ordinea SS, DS,DF,SF pana ce curge noul lichid (care se pare ca e usor de recunoscut, avand o alta culoare decat cea a celui vechi). Operatia este mult mai rapida, si include se pare si un test de franare pe stand la final.

Comenteaza