Schimbare filtru de motorina la Renault Clio dci
Daca tot am avut masina in service unde am schimbat si kit-ul de distributie, a venit si momentul schimbarii filtrului de motorina si al celui de aer. Voi incepe cu filtrul de motorina (Delphi) pe care l-am cumparat din Bucuresti de la service-ul Rune din Parcul Semanatoarea impreuna cu cel de aer (160 lei +40 lei ~ 200 lei). Shimbul filtrului l-am facut in Ploiesti, in timp ce asteptam juniorul sa vina din parcul de la Sala Sporturilor, unde era la plimbare de dimineata impreuna cu sotia, timp in care am mers sa schimb uleiul si filtrul la motor. Dupa ce am facut schimbul de ulei la Ekatrust (unde am asteptat mai bine de 40 min, toata lumea schimba uleiul sambata la 9 dimineata), m-am intors in parcarea din fata parcului sa-i astept. Daca tot trebuia sa astept, m-am apucat sa schimb si filtrul demotorina pe care-l aveam in portbagaj (era a doua oara, asa ca trebuie sa mearga repede).
Mai intai se trage filtrul in sus, din lacasul sau (gliseaza pe 2 sine).
Daca este novoie se trage usor din clema de fixare, pompita de cauciuc de pe furtunul de tur, pentru a manevra mai usor filtrul.
Asa arata filtrul cel nou Delphi, cu senzor electronic (gaura laterala). In dreptul celor 4 “mufe” , se afla cate un semn de vopsea in culoarea furtunasului corespunzator. Asa ca oricat de prost ai fi, nu ai cum sa uiti ordinea furtunaselor. Daca il zguduiti usor se aude ceva in interiorul filtrului. Nu va speriati, asa trebuie, este o supapa pe bila sau ceva de genul asta.
Senzorul are o clema care fixeaza mufa electrica. Se scoate clema, si apoi se poate scoate mufa cu grija (parca mai are si o siguranta de platic care trebuie apasata, nu mai stiu exact)
Se scot apoi pe rand furtunasele de motorina. Fiecare furtunas are 2 cleme (butonase) care se apasa cu 2 degete si se trage furtunul afara. Dupa cum va spuneam, se vad ca sunt de culori diferite (albastru, rosu, alb, verde), in corespondenta cu semnele de pe filtru.
Se scote apoi senzorul, de pe vechiul filtru, prin apsare usoara pe el si rotire spre stanga 90 de grade, pana ajunge in pozitia din poza de mai jos. Apoi se trage usor de el (eventual se misca de el in timp ce-l trageti afara).
Senzorul are o garnitura de cauciuc, pe care daca aveti noroc o primiti la pechet cu filtrul de motorina. La primul filtru pe care l-am schimbat am primit si garnitura, insa nu am inlocuit-o. La cel pe care l-am cumparat acum, nu am mai primit garnitura. Cu motorina din vechiul filtru am spalat senzorul cu grija. Dupa spalare l-am fixat pe noul filtru (nu am inlocuit garnitura, desi o mai aveam pe cea primita la primul).
Fixarea pe filtrul nou a senzorului de apa se face in ordine incersa, adica se baga in filtrul nou rotit la 90 de grade, se apasa pe el si se roteste spre dreapta cele 90 de grade.
Filtrul nou se prinde in ghidajul metalic al filtrului vechi (se vede in pozele de mai sus, un cadru metalic fixat pe filtru), sau mai degraba protectie (operatie e de la sine, asa ca nu am mai facut poze).Se infige mufa de la senzor si se pune siguranta metalica. Se fixeaza filtrul la pozitie, dupa care se infig furtunasele la loc prin apasare, dupa culori, mai putin cel alb de deasupra filtrului. Se apasa pompita de cauciu pana la amorsarea filtrului, adica pana curge motorina pe gaura de deasupra.
E ceva de dat la pompa, si atentie sa nu va stropiti. Se pune si ultimul furtun, si operatie e gata.
Arata la fel. Operatia cred ca dureaza 15 – 20 de minute. Daca totusi va e teama, alegeti un magazin care are si service si care va ofera inlocuirea gratuita a filtrelor achizitionate de la ei.
November 19th, 2011 at 7:32 pm
am un clio 2 din 2002 hatchback,1,5 dci,82 cai,filtru pt motorina e cu senzor de apa sau fara senzor,mersi.
November 24th, 2011 at 10:51 pm
pai cel mai simplu e sa te uiti la el
se vede si in poze senzorul, e in partea de jos/lateral a filtrului, conectat printr-o "priza" la un cablu
February 16th, 2012 at 11:06 am
Foarte util,multumesc!
Nu eram sigur care furtun se lasa liber cand se da la pompa
July 17th, 2014 at 3:53 pm
Am un clio dci 15 diesel si am o problema,daca sunte?i amabili sa ma ajuta?i.cand s chimb vitezele din treapta în treapta nu se ambaleaza bine si scoate un fum negru daca o ambalez pe loc din prima negresc asfaltu metionez ca anul trecut am schimbat turbo,,mul?umesc.